close

You Are The Music In Me 你是我的歌

performed by Zac Efron and Vanessa Anne Hudgens
taken form High School Musical 2 歌舞青春2搶先聽
translated by Eddie

Na, na, na, na
Na, na, na, na, yeah
You are the music in me
你是我心裡的歌

You know the words once upon a time
”很久很久以前” 拉開了每個故事的序曲
Make you listen, there's a reason
讓你 專心的聆聽 這就是原因
When you dream, there's a chance you'll find
朝著夢想邁進 抓住每一次的機會
A little laughter, or happy ever after
也許會微微的笑,也許從此過著幸福快樂的生活

Your harmony to melody
你輕輕的唱和 動人的旋律
It's echoing inside my head
在我腦海裡揮之不去
A single voice, above the noise
美妙的歌聲 沉澱了噪音
And like a common friend
就像是朋友間的默契
Mhmm, you're foolin' me
天真的玩耍著

When I hear my favorite song
當聽見我最愛的歌
I know that we belong
我知道 屬於你和我
Oh, you are the music in me
而你就是我的歌
Yeah, it's living in all of us
生命裡的歌
And it brought us here because...
讓我們這樣的相遇 因為
You are the music in me
你為我而聲

Na, na, na, na, oh
Na Na, na, na, na, yeah, yeah, yeah (Na, Na, Na, Na)
You are the music in me
你為我而歌

It's like I knew you before we met (Before we met)
就好像 在我們相遇之前 就知道了彼此
Can't explain, there's no name (No Name For This)
神奇的感覺 無法解釋
I'm saying words I never said
說出 我意想不到的話
And it was easy, because you see the real me
因為你看到了真正的我
As I am, you understand
我的世界只有你懂
And that's more than I've ever known
這感覺超越了所有

To hear your voice (Hear your voice)
吵雜的人海中
Above the noise
只有你的聲音 深深吸引著我
And know I'm not alone
有了你 來唱和
Oh you're singing to me
我再也不孤獨

When I hear my favorite song
聽著我最愛的歌
I know that we belong
屬於我 屬於你
Oh, you are the music in me
你是我的歌
It's living in all of us
住在我們的心裡
And it's brought us here because...
我們的相遇 只因為
You are the music in me
你為我而聲

Together we're gonna sing (Yeah)
手相攜 我們一起唱
We got the power to sing what we feel (What we feel)
唱出內心的感受
Connected to me
心相連
And keep it all inside
我們再也不分離

Na, na, na, na, oh
Na, na, na, na, yeah, yeah, yeah
Na, na, na, na
You are the music in me
你為我而歌

Na, na, na, na
Na, na, na, na
Na, na, na, na
You are the music in me
你為我而聲

When I hear my favorite song (Favorite song)
聽著我最愛的歌
I know that we belong (We belong)
屬於你和我
Oh, you are the music in me
你為我而歌
Yeah, it's living in all of us
歌聲裡住著彼此
It brought us here because...
我們如此相遇 都因
You are the music in me
你是我的歌

Na, na, na, na
Na, na, na, na
Na, na, na, na
You are the music in me
你是我心底的歌



選自歌舞青春2的主打
Zac唱功越來越棒了,本來還會擔心他第二集挑大樑自己唱
會不會把整齣戲毀了,看來是還好
唱的不錯嘛~


這首歌還真是朗朗上口
hook裡的na na na na
最近一直亨
大概是最近都流行用個jingle或hook來讓人被歌吸住
Rihanna的Umbrealla就是個很好的例子(ㄟ拉 ㄟ拉 ㄟ拉 ㄟㄟㄟ...)
傻眼...

You are the Music in Me
應該是HSM2的3首已曝光的歌裡 最讚的一首!

MV,雙點擊線上收看





arrow
arrow
    全站熱搜

    edisonsimba 發表在 痞客邦 留言(17) 人氣()