close

True colors 原色

Performed by Phil Collins/ Cyndi Lauper

You with the sad eyes
你帶著悲傷的眼神
Don't be discouraged
所以我要叮嚀你 不要沮喪
Oh I realize
我了解
It's hard to take courage
在競爭的世界裡
In a world full of people
要提起勇氣面對挑戰 的確很難
You can lose sight of it all
你可以選擇 視若無睹
And the darkness inside you
而藏在你心裡的灰暗
Can make you feel so small
也許就是使你自覺渺小的原因

But I see your true colors shining through
但我看見你真實的色彩閃著光芒
I see your true colors
我看到你那真實的色彩
And that's why I love you
那才是我愛你的原因
So don't be afraid to let them show
所以 不要害怕顯露出來
Your true colors, true colors are beautiful
那是最真實的原色
Like a rainbow
像七色彩虹一樣

Show me a smile then,
那麼,給我一個笑容吧
Don't be unhappy
別悶悶不樂
Can't remember when I last saw you laughing
還記不記得你上一次笑是什麼時候
If this world makes you crazy
如果這個世界使你瘋狂
And you've taken all you can bear
你已忍無可忍
You call me up
那麼,呼喚我
Because you know I'll be there
因為你知道我一定會出現


note:
最近那麼多事情發生,來的措手不及
朋友們似乎也都被難解的問題圍著
微笑,笑聲好像 好像忘了趕上
時間卻也 凍結

面具 大家帶上
什麼 都別說
保護著自己  要裝出一付堅強
看似無意的言語 卻重重的往心裡開槍
其實是脆弱的是心 害怕的是自己
Venom 假笑? 為了撐下去
Spidey 真哭? 再也忍不住


友情 真的是過客?
過客 或許吧

Savvy?
nein...

應該是 海盜?!


Show me a smile then,
Don't be unhappy
Can't remember when I last saw you laughing

I see ya true colors 
                                           shining through
don't be afraid to let them show...

 

 




Phil collins' version *click buttom to play*


arrow
arrow
    全站熱搜

    edisonsimba 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()